AMV Verseny
AMV Verseny

AMV verseny

A jelentkezés határideje: 2024. május 05. éjfél

Ha úgy érzed remekül tudsz videót vágni és szeretnéd tehetségedet meg is mutatni mindenkinek, akkor itt az idő, hogy jelentkezz az idei Comic Con AMV versenyére. Legyél kreatív, válassz jól zenéket, győzd meg a zsűrit és értékes ajándékokat nyerhetsz!

Vágj bele!

Regisztrálni az alábbi linkent tudsz:

Technikai leírás a nevezéshez

1) Törekedni kell rá, hogy a kész videó egy egységes alkotás legyen. Ezért erősen ellenjavallt a különböző források (Anime, Manga, Játékok, kézi rajzok, stb.) vegyítése egyazon videón belül. Tiltva nincsen. Viszont a nem megfelelően összeválogatott és átdolgozott forrásanyag nagyban ronthatja a kész mű minőségét, ami pontlevonást eredményezhet az értékeléskor. Számszerűsítve: a videó fő vonalát adó forrás típustól eltérő források összesen ne haladják meg a teljes videó hosszának 1/4-ét.

2) A források minden esetben a kimeneti oldalon megjelenő formájukban számítanak. Így ha te 2D-Animáció kategóriában indulsz és egy élőszereplős TV sorozat egyik jelenetét kézzel újrarajzolod, vagy más módon eléred, hogy illeszkedjen a választott formátumban leírtakhoz, akkor ezt szabadon megteheted. De mivel az ezzel járó munkamennyiség esetenként akár a teljes vágás idejének a többszöröse is lehet, így csak akkor élj vele, ha gyakorlott vagy az ilyen fajta átalakításokban és pontosan tudod mire vállalkozol. Különben valószínűleg ki fogsz futni az időből, vagy rontani fogsz a kész műved minőségén vele.

3) Ha statikus anyagból vágsz (Manga, Képregény, stb.), akkor javasolt az álló képek legalább kis mértékű animációja, hogy ne legyen diavetítés hatása a kész videónak.

4) Az effektek nagyon jól tudnak kinézni, ahogy az áttűnések is. És sokat adhatnak hozzá az egész videóhoz. Ha jól és a jó helyen vannak használva! Az indokolatlan és túlzásba vitt effektezés viszont ugyanennyit ronthat is a kész alkotáson. Használd bölcsen. Vagy ha bizonytalan vagy, akár mellőzheted is a használatukat. A pontozásnál csak abban az esetben vesszük figyelembe őket, ha voltak használva.

Technikai követelmények

1) Videó hossza: min. 1 perc, max. 5 perc

2) Felbontás: 1920x1080 vagy 1440x1080p

3) Képarány: 16:9 vagy 4:3

4) Video codec: H.264/AVC vagy H.265/HEVC

5) Frame Rate: 24fps vagy 30fps

6) Encodolás: 8 bit

7) Audio codec: MP3 vagy AAC

8) Audió bitráta: 192 kbps - 256 kbps

9) Audio felbontás: 44,1 KHz

10) Audio csatornák: stereo

11) Fájlformátum: .mp4

12) Fájlméret (maximum): 400 MB

13) Fájlnév: készítő-nickneve_videócíme.kiterjesztés
például: peldageza_naruto.mp4

Kizárást jelentő hibák és hiányosságok

1) Interlaced (váltottsoros) videó. A sokkal gyengébb megjeleníthetőség miatt ez a versenyen kizárást von maga után. Minden esetben kerüljétek!

2) letterbox. A problémás megjeleníthetőség miatt ez a versenyen kizárást von maga után. Minden esetben kerüljétek!

3) Égetett anyagok az alapanyagból. Alapvető technikai hiba, ha benne maradnak az alapanyagból a beleégetett feliratok (hivatalos, fan vagy karaoke), logók, vízjelek, stb. a kész videóban. Kizárás jár érte.

4) Egyéb beleégetett anyagok. A vakon zsűrizhetőség miatt, a videó nem tartalmazhat azonosításra alkalmas égetett vagy belekódolt anyagokat. Úgy mint logó, vízjel, stáblista (credit), stb. Kizárás jár érte.

5) Hibás kódolás. Ha a lejátszáskor a kép szétesik, mert rossz beállításokkal lett kódolva a videó, az szükségszerűen kizáráshoz vezet. Mindig ellenőrizzétek a videótokat leadás előtt, hogy ezt elkerüljétek!

6) A verseny profiljába nem illő tartalmak használata. Az extrém vagy jó ízlést sértő tartalmak szerepeltetése a videóban azonnali kizárást von maga után. Egyértelműen tiltott a pornográf, az extrém módon vagy öncélúan erőszakos, a diszkriminatív, stb. jelenetek és hanganyagok szerepeltetése.

7) A rendezvény látogatói számára elfogadhatatlan tartalmak használata. Az eredményhirdetés olyan rendezvényen kerül megtartásra illetve levetítésre, amin kiskorú látogatók is részt vesznek. Ezért a számukra sokkoló, megterhelő, undorító vagy más módon elfogadhatatlan tartalmak szerepeltetése kizárást vonhat maga után.

8) Törvénytelen tartalmak használata. Bármilyen a hatályban lévő törvények által tiltott tartalom azonnali kizáráshoz vezet. Különös tekintettel a tiltott önkényuralmi jelképekre.

9) Bevillanó kép(ek). A tudatküszöb alatt maradó, a tartalomba nem beleillő vagy a szabályzat bármely más pontja által tiltott bevillanó képek akár utólag is kizárást eredményeznek. Ezektől a néhány képkockányi villanásoktól minden esetben tartózkodjatok!

10) Más munkájának nevezése. Csak saját munkák indíthatóak a versenyen.

11) Más munkájának felhasználása. Másik klipben szereplő jelenet(ek) kivágása és felhasználása az indított videóban nem engedélyezett és kizáráshoz vezet.

12) Nem a szabályzatban előírtaknak megfelelő paraméterekkel leadott videó. Rosszul elnevezett, nem beazonosítható, stb. Illetve technikai szempontból hibás, rossz minőségű, eltérő képarányú, stb. videók kizárásra kerülnek a versenyből.

13) Túl hosszú vágatlan szegmensek. A túl hosszú vágatlan szegmensek kizárást vagy pontlevonást vonhatnak maguk után.

14) Indokolatlan mennyiségű eredeti hang a videóban. Az alapanyagok eredeti hanganyagának indokolatlan mértékű szerepeltetése kizárást vagy pontlevonást vonhat magával. 

15) Csak az elmúlt 2-3 évben készült videók nevezhetőek. 

16) Csak olyan videó nevezhető, ami más versenyen még nem indult. Csak olyan videók nevezhetőek, amiknek ez lesz az első versenyük. Függetlenül a máshol elért esetleges helyezésüktől vagy kizárásuktól.

17) Nem egységes videó nevezése. Olyan videó nem nevezhető, mely nem egyetlen önálló egységet alkot, hanem pl több kisebb töredékből áll össze (pl.: AMV Hell, MAR).

18) Nem egyetlen ember munkája. Olyan videó nem nevezhető, mely nem egyetlen ember munkája hanem csapatban vagy párban készült (MEP).

A nevezés menete

Nevezési kategóriák

Az alábbi kategóriák valamelyikében tudsz nevezni a versenyen. A kategórián belül az engedélyezett forrásanyag típusok szabadon keverhetőek, de a kategóriák között legfeljebb 1-1 jelenet erejéig, ha ez feltétlenül indokolt. A kategóriák közti túlzásba vitt keveredés durva pontlevonással jár.

  • LiveAction Kategória

(Forrás anyagként élőszereplős videó és/vagy képanyagot használhatsz fel. Források lehetnek pl.: Mozifilm, TV sorozat, Fotó, Élőszereplős játékátvezető, stb.)

  • Animáció Kategória

(Forrás anyagként 2D-s vagy 3D-s videó és/vagy képanyagot használhatsz fel. Források lehetnek pl.: Rajzfilm, Rajzfilm sorozat, Manga, Képregény, 2D-s játékátvezető, Animációs film, Animációs sorozat, 3D-s renderelt kép, 3D-s játékátvezető, stb.)

Nevezés módja

Az elkészült videót és a nevezéshez szükséges adatokat a Cosplay.hu weboldálán szereplő jelentkezési lapon kell beküldeni.

A hibás, valótlan, hiányos - és a leadási határidő lejártáig nem pótolt vagy javított - illetve késve leadott nevezések érvénytelennek minősülnek.

A versenyen mindenki csak egyénileg indulhat, tehát csoportos művek (MEP) indítása nem lehetséges.

A versenyen minden nevező csak 1 db videót indíthat és csak egy kategóriában nevezhet.

A készítő

  • polgári neve
  • nickneve
  • e-mailes elérhetősége

A videó

  • kategóriája (melyik kategóriában szeretnél versenyezni)
  • címe
  • felhasznált mű(vek) címe
  • felhasznált zené(k) címe, előadó(i)

Nevezés határideje

Az elkészült videódat és a nevezéshez szükséges adataidat legkésőbb május 5. éjfélig kell beküldened.

Pontozás

A versenyre beküldött videók a zsűri által több szempont alapján kerülnek pontozásra. Majd az így szerzett pontok összege adja a videó ponteredményét. A pontozásban kategóriánként az első 3 legmagasabb pontot elért videó kerül díjazásra.

A pontozásnál az alábbiakat fogja figyelni és (-10) - (+10) közt pontozni a zsűri:

Kizáró szempontok:

  • Interlaced
  • Letterbox
  • Égetett felirat
  • Égetett egyéb
  • Egyéb illegál

Technikai szempontok:

  • Effektek: (-10) - (+10) HA volt használva! Ha nem volt, akkor 0 pont
  • Beatsync: (-10) - (+10)
  • Lipsync: (-10) - (+10) HA volt használva! Ha nem volt, akkor 0 pont

Szubjektív szempontok:

  • Egyediség: (-10) - (+10)
  • Hangulat: (-10) - (+10)
  • Egységesség: (-10) - (+10)

Eredményhirdetés

A verseny eredményhirdetése és a győztes videók vetítése a májusi Budapest Comic Conon kerül megtartásra. A ponteredmények alapján kerülnek vetítésre a videók, növekvő sorrendben. A verseny eredményhirdetésére meghatározott időkeret áll rendelkezésre, ezért előfordulhat, hogy nem fér bele az időbe minden érvényes nevezés. Ebben az esetben a legkevesebb pontot elért videók levetítése elmaradhat az időlimit miatt.

Díjazás

A díjak száma változhat a jelentkezők számának függvényében.

Jogi nyilatkozat

Az indulók, a nevezés leadásával és a videójuk beküldésével automatikusan elfogadják a verseny szabályzatát, annak feltételeit és előírásait magukra nézve kötelezőnek ismerik el. Továbbá beleegyeznek, hogy az elkészített videó levetítésre kerüljön a versenykiírásban meghatározott rendezvényen, helyen, időpontban és módon. Valamint, hogy később is felhasználásra kerüljön a rendezvény által meghatározott módon. A jelentkező adatai a rendezvény által meghatározott adatkezelési irányelvei alapján kerülnek kezelésre és felhasználásra. A vonatkozó adatkezelési tájékoztató a rendezvény által meghatározott helyen és formában érhető el.

Fogalomtár

  • AMV - Anime Music Video (Főként animék képanyagát használja fel)
  • MMV - Manga Music Video (Főként mangák képanyagát használja fel)
  •  GMV - Game Music Video (Főként játékok képanyagát használja fel)
  •  MEP - Multi Editor Project (Több résztvevő által közösen vágott videó)
  •  IC - Iron Chef (Időlimites versenyformátum. pl.: néhány óra alatt kell elkészülni a vágással)
  •  px - Pixel: A képek és megjelenítők felbontását a vízszintes x függőleges pixelszámmal adjuk meg
  •  1080p - 1920x1080px progressive: Egész képeket tárolunk és küldünk a megjelenítőre
  • 1080i - 1920x1080px interlaced: Váltott sorosan csak fél képeket tárolunk és küldünk a megjelenítőre
  • interlaced: Váltott soros kép tárolás és továbbítás. A VHS és CRT eszközöktől maradt ránk. Ma kizárólag az „i” jelű megjelenítők belső működésében van valós jelentősége. A videó anyagok tárolásának egy veszteséges és sokszor rosszul megjeleníthető módja. Ezért általában nem javasolt, a versenyeken pedig tiltott a használata.
  • deinterlacing: Az a folyamat, amikor az interlaced (váltott soros) videóanyagot progressive (nem váltott soros) videóvá alakítjuk. Itt a konverter kiszámolja a hiányzó sorokat, így helyreállítva a teljes képeket minden képkockához. Ha váltott soros bemenetből dolgozunk ez elengedhetetlen lépés.
  • letterbox: Amikor a megjelenítővel nem azonos képarányú vagy felbontású képanyag alá-fölé, és/vagy jobbra-balra fekete csíkok kerülnek, hogy kitöltsék a képernyő fennmaradó részét. A gond akkor van, ha ezek a fekete részek a videóanyagba is beégetésre kerülnek.
  • Codec: A videó és hang anyagok be és ki tömörítését végző program.
  • H.264/AVC: Az Advanced Video Coding egy digitális videótömörítési szabvány, ami a DVD-ken is használt H.262-t hivatott leváltani. Ezt használták a hagyományos Blu-Ray lemezeken is. A H.262-höz képest kb. 50%-al hatékonyabb tömörítést tesz lehetővé. Nyílt tömörítője: x264 Első kiadása: 2004
  • H.265/HEVC: A High Efficiency Video Coding egy digitális videótömörítési szabvány, ami az AVC-t hivatott leváltani. Az AVC-hez képest 25-50%-al hatékonyabb tömörítést tesz lehetővé. Nyílt tömörítője: x265Első kiadása: 2013
  • MP3: Az MPEG-1 Audio Layer III vagy MPEG-2 Audio Layer III egy digitális hangtömörítési szabvány, melyet eredetileg az MPEG-1 szabványhoz fejlesztettek ki. Nyílt tömörítője: LAME encoder Első kiadása: 1991
  • AAC: Az Advanced Audio Coding egy digitális hangtömörítési szabvány, ami az MP3-at hivatott leváltani. Az MP3-nál jobb minőségű tömörítésre képes, azonos paraméterek mellett. Nyílt tömörítője: Fraunhofer FDK AAC git Első kiadása: 1997
  • MP4: Az MPEG-4 Part 14 egy konténer szabvány, amit multimédia anyagok tárolására terveztek. Fájlkiterjesztése: .mp4 . Be tud fogadni többek között H.265/HEVC, H.264/AVC, AAC és MP3 kódolású videó és hang anyagokat. Első kiadása: 2001